14 Ağustos 2015 Cuma

Yurtdışında Eğitim ve Eğitim Danışmanlığı

Günümüzde insanlığın ve içinde bulunduğumuz çağın birer gereği olarak eğitime büyük önem verilmektedir. Her geçen gün eğitim hizmetlerinde çeşitli  değişiklikler yapılmakta ve eğitim konusu her yönüyle en iyiye ulaşma arzusu ile ele alınmaya çalışılmaktadır. Bunun sonucu olarak ülkemizde verilen eğitim dışında öğrencilerimize  belli şartlara dayalı olarak yurtdışında da eğitim görme imkanı sunulmaktadır.



Geçmişten günümüze kadar hatırlayabildiğimiz ya da geçmiş kaynaklardan öğrendiğimiz pek çok meslek dalının günümüzde artık yaşama imkanı bulmadığını ve yer yüzünden son temsilcileri ile birlikte silinip gittiğini görmekteyiz. Bunların yanı sıra çağın gerekleri doğrultusunda da artan sanayileşme ve teknolojik gelişmelerin hayatımıza daha önce  benzeri hiç görülmemiş meslek ve iş kolları ortaya çıkardığını hep birlikte görmekteyiz. Yurtdışında bir üniversitede eğitim görüp mezun olmak tabii ki kişisel gelişim ve kariyer edinme adına bir çoğumuz için güzel bir gelişmedir. yurtdışında eğitim almak kişisel anlamda öğrencinin öz güveni başta olmak üzere, farklı kültürlere uyum sağlayabilme, birlikte yaşayabilme bilincini elde etme gibi sosyal alanlar yanı sıra yerinde ve kalıcı olacak şekilde, birlikte eğitim aldığı diğer yabancı ülke öğrencileri ile iletişimine de bağlı olarak  en az  bir yabancı dili yaşayarak öğrenme imkanı sunmaktadır.

Ancak yurtdışı eğitim almış olmak eğer seçimi güzel ve yerinde yapamamışsak  maalesef para ve en önemlisi de ömrümüzün telafisi imkansız yıllarının  heba olup gitmesi anlamına da gelmektedir. Burada dikkat edilmesi gereken başlıca unsur, eğitim için düşünülen ülkedeki eğitimin ilk olarak ülkemizde geçerliliğinin olup olmadığıdır. Diğer bir husus ta eğitim alınacak ülkede, okul dışında geri kalan zamanların geçirileceği ortamın bilinmesi ve konaklama, yemek kültürü, hayat pahalılığı, sağlık, ulaşım, güvenlik gibi akla gelebilecek birçok konu verilen eğitim ve getireceği kariyer kadar da önemli olduğu göz ardı  edilemeyecek bir husustur. Özellikle son dönemlerde, ülkemizde de yaygın olarak farklı zamanlarda Ankara, İstanbul, İzmir gibi büyük şehirlerimiz başta olmak üzere farklı şehirlerimizde, yurtdışında eğitim ve akabinde sağlayacağı iş ve kariyer imkanlarının bizzat yabancı ülkelerdeki okulların kendilerini çeşitli etkinlik ve dokümanlar vasıtası ile tanıttıkları fuarlar organize edilmektedir.

Bir diğer husus ta;  yurtdışı eğitim denince bir çoğumuzun aklına yurtdışında eğitim veren üniversiteler gelmekte doğal olarak. Ancak Ülkemizdeki bir birinden kaliteli ve prestijli üniversitelerden mezun olan ve kariyer planlamalarını yurtdışı sertifika programlarına katılarak taçlandırmak isteyen öğrenciler içinde yurtdışında onlarca ülkede binlerce eğitim kurumu Master, Doktora yada sertifika diploma programları sunmanın yanında eğitim sonunda iş imkanları da sağlamaktadır. Tüm bu fırsatlar için iyi bir yurtdışında eğitim ve danışmanlık hizmeti alarak eğitim görmek için gideceğimiz ülke hakkında olsun okul hakkında olsun her konuda daha bilinçli olunması gerektiğinden dolayı araştırıp ehline danışarak hazırlıklı gitmek şarttır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder